.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز فصل شکار در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از آغاز فصل شکار در این استان از 28 مهر جاری خبر داد.
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس امیر عبدوس  در جلسه محیط زیست استان با اشاره به اینکه صدور پروانه شکار در گیلان از 23 مهر جاری انجام شد، اظهار داشت: فصل شکار از 28 مهر در گیلان آغاز می‌شود.
وی، روزهای شکار را پنجشنبه و جمعه هر هفته و تعداد شکار پرندگان مجاز در هر شکار را نیز چهار عدد عنوان کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ادامه داد: متقاضیان برای دریافت دفترچه شکار و پروانه شکار با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می‌توانند در شهرستان‌های استان از طریق مراجعه به اداره‌های حفاظت محیط زیست و در رشت از طریق مراجعه به دفاتر پستی نسبت به دریافت دفترچه شناسایی شکارچیان و پروانه شکار اقدام کنند.
وی، مدارک مورد نیاز برای صدور دفترچه شناسایی شکارچیان را شامل یک برگ فتوکپی صفحه نخست شناسنامه، فتوکپی کارت ملی، فتوکپی جواز حمل سلاح، عکس و تکمیل فرم مربوط به متقاضیان صدور دفترچه و واریز مبلغ 55 هزار ریال به حساب شماره 2170604444004 بانک ملی و ارائه فیش آن اعلام کرد.
عبدوس با اشاره به آغاز حلقه‌گذاری پرندگان مهاجر به شالیزارهای استان بیان داشت: پس از برداشت برنج باقی‌مانده شالیزارها زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان از جمله بلدرچین، یلوه حنایی، یلوه خالدار و یلوه کوچک می‌شود.
وی گفت: این گونه‌ها اغلب از پرندگان کمیاب ایران هستند به ویژه یلوه‌ حنایی که از گونه در خطر انقراض جهانی است.
به گفته این مسئول، پرندگان مذکور هر ساله از شهریور تا آبان به دلیل فراوانی غذا و پناه مناسب به شالیزارها مهاجرت می‌کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت این پرندگان و ضرورت تعیین مسیرهای مهاجرت، تعیین زیستگاه‌های جوجه‌آوری و زمستان‌گذرانی و بسیاری از اطلاعات دیگر در باره این پرندگان، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هر ساله در این فصل با کمک شکارچیان محلی که اغلب با شیوه دام این گونه‌ها را صید می‌کنند پرندگان را گرفته و پس از حلقه‌گذاری در همان زیستگاه رهاسازی می‌کنند.
عبدوس یکی از اهداف برگزاری چنین برنامه‌هایی با همراهی شکارچیان محلی را شناخت اهمیت و لزوم حمایت و حفاظت از پرندگان و همچنین تشویق شکارچیان به تحویل حلقه یا پرندگان صید شده‌ای که دارای حلقه یا نشانه‌ای روی پا یا بال هستند به اداره‌های محیط زیست یا محیط‌بانان دانست.
وی ابراز داشت: این برنامه در سال‌های گذشته در روستاهای اطراف شهرستان‌های املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه و کیاشهر برگزار شده و امسال در شالیزارهای اطراف لشت‌نشا انجام گرفته که همچنان ادامه دارد.
مدیر کل محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون در سه ماموریت اخیر پاییزی در شالیزارهای لشت‌نشا تعداد پنج قطعه پرنده یلوه خالدار، پنج قطعه بلدرچین و دو قطعه یلوه حنایی با تور صید و پس از حلقه‌گذاری در همان زیستگاه رهاسازی شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.